Během sobotního jarního kola Sbírky potravin zákazníci ve všech prodejnách Kaufland nakoupili a darovali celkem 105 tun potravin a drogerie. Lidem v nouzi tak darovali 211 496 porcí jídla. Spolu s dobrovolníky z České federace potravinových bank se na organizaci sbírky ve všech prodejnách podíleli také zaměstnanci, přičemž Kaufland do potravinové sbírky zapojuje pravidelně všechny své prodejny.
Zákazníci nejčastěji darovali především trvanlivé potraviny jako těstoviny, rýži, konzervy, trvanlivé mléko, luštěniny nebo dětskou výživu. Z drogerie mezi nejčastěji darované položky patřily zubní pasty, dětské pleny, sprchové gely, vlhčené ubrousky a další hygienické potřeby. „Naši zákazníci projevují svoji solidaritu pravidelně v každém kole potravinové sbírky. Letošní jarní sbírka potravin nebyla výjimkou a my děkujeme každému, kdo se zapojil. Nejvíce potravin a drogerie se vysbíralo na prodejně v pražských Modřanech,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland s tím, že na prodejně v Praze Modřany, se vysbíralo 2 600 kg potravin a drogerie.
Do celkového výtěžku celostátní potravinové sbírky, který činil 438 tun trvanlivých potravin a drogerie, přispěli zákazníci Kauflandu téměř 20 procenty. V loňském roce se v obou kolech sbírky v prodejnách Kaufland vybralo celkem 192 tun potravin a drogerie.
Mimořádnou solidaritu zákazníků Kauflandu ocenil i předseda České federace potravinových bank Aleš Slavíček: „Zásoby na našich skladech se tenčí, zatímco lidí v nouzi spíše přibývá. Jsme rádi, že i díky zákazníkům Kauflandu, můžeme nyní pomoci těm, kteří to nejvíce potřebují.“ Vybrané zboží následně prostřednictvím regionálních potravinových bank obdrží neziskové organizace, jež pomáhají potřebným – například opuštěným seniorům, matkám samoživitelkám, rodinám v krizi nebo lidem bez domova.
Kaufland s Českou federací potravinových bank spolupracuje dlouhodobě a aktivně se podílí nejen na celostátních sbírkách, ale z vlastní iniciativy daruje potraviny a drogerii v průběhu celého roku. Kromě toho podporuje také lokální myslivecké spolky a zoologické zahrady, kterým za symbolickou částku přenechává zboží, jež není vhodné k dalšímu prodeji (jako je jednodenní ovoce, zelenina či pečivo). Tato iniciativa je navázána zhruba na polovinu prodejen Kaufland.